En palett av nya träningsformer

Vi tror att nyfikenhet och lust ligger bakom det som gör att vi ser ut och fungerar som vi gör. Att det får oss att utvecklas och må bra.

Därför utmanar vi den traditionella och ofta tillrättalagda träningen med en filosofi och träningsmetod där deltagaren utmanas på ett varierat, individuellt och naturligt sätt. Med Moveoo vill vi återskapa glädjen i att röra på sig oavsett nivå och mål och på så sätt öka välmåendet hos människor.

 

        

MOVEOO AEROBOX – SÖNDAGAR 16:40
En vidareutvecklad boxfys där vi skapat en unik boxteknik som är lätt att lära och samtidigt är effektiv och balanserad för bland annat coremusklerna. I upplägget varvas kondition med styrka efter den aktives förutsättningar. Med gummiband tränas rörlighetsstyrka och kontroll efter samma förutsättningar. Ett högförbränningspass där upplägget tillåter att alla kan vara med.

MOVEOO FLEX – MÅNDAGAR 12:15
Trots svett och mjölksyra kanske Flex är det pass som lockar fram flest skratt. Instabilitet, rotationer och ren rörelsestyrka blandas med tankar om hur kroppen ska lösa uppgiften. Bollens form och passets upplägg får dig att träna igenom kroppen på ett sätt som är svårt att få till på annat sätt. Gillar du utmaning och skratt är Flex ett pass för dig.

MOVEOO PEAK – TISDAGAR 12:15
Vårt smörgåsbord där vi dukar upp massor av härliga utmaningar för dig som gillar variation och rolig träning. Upplägget på passen gör att du får varierad träning för hela kroppen. Puls, rörlighet och styrka bakas in i olika stationer där du som gäst tränar efter dina individuella förutsättningar. För dig som är "allätare" inom träning.

 

YOGA & RÖRLIGHETSTRÄNING – MÅNDAGAR 19:10, TORSDAGAR 18:00, SÖNDAGAR 17:35
Fokus ligger på flexibilitet, rörlighet, balans och avspänning.
Rörelserna är hämtade från yoga och klassisk stretch. En klass som är ett viktigt komplement till din träning och som passar både innan och efter din vanliga klass.

HIIT MIX – ONSDAGAR 12:15
HIIT står för högintensiv intervallträning. Mix står för variation av intervalltider. Träningsformen innehåller både styrka, kondition, smidighet, rörlighet och balans. Vi använder oss av vår egen kropp som motstånd, samt av kettlebells och medicinbollar. HIIT Mix passar både nybörjare och träningsvana. Det är du som själv bestämmer intensiteten och styrkan på passen!

FUNKTIONELL TRÄNING BOLL - TISDAGAR 18:10, TORSDAGAR 17:10
Detta är ett pass som är inspirerat av Moveoo Flex och Moveo Peak

FUNKTIONELL TRÄNING CIRKEL - ONSDAGAR 18:15
Detta är också ett pass som är inspirerat av Moveoo Flex och Moveo Peak

 

Funktionell träning är träning som innehåller övningar som påminner om rörelser man använder i vardagen, i hemmet, på arbetet eller under idrottande, i syfte att minska risken för skador och för att förbättra prestationen. Det ger bland annat ökad balans, stabilitet, rörlighet och koordination. Du tränar din styrka genom naturliga rörelser som aktiverar flera muskelgrupper och du arbetar med kroppen som belastning och med olika redskap såsom boll, vikter, gummiband etc. Tanken är att vi ska efterlikna våra förfäders rörelsemönster när de lyfte stock och sten i skogen, jagade efter djur, klättrade och kastade. För de flesta handlar funktionell träning om att bygga en stabil grund. Du ska bli stark inifrån och ut, stärka upp området kring ryggraden så att du får bra hållning och minskar risken för skador.